BIBLIOGRAPHIE
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- ENCYCLOPAEDIA UNIVERSALIS (Volume 4)
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OUVRAGES GENERAUX
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- Fiangonana Tranovato Ambonin'Ampamarinana 1874-2004
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Université de Madagascar
- RANDRIAMAMONJY (F.), Tantaran'i Madagasikara
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Anatirova
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1968-2006
BROCHURES E- REVUES ET JORNAUX
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2010 numéro 1352 Article écrit par ANDRIANTSIFERANARIVO (B.) p 4
rubrique Société
- Cathédrale de l'Immaculée Conception
Andohalo- Antananarivo, guide de visite
- EKAR ANDOHALO KATEDRALY IMMACULEE CONCEPTION : Jobily faha 115
taona 1890-2005
- Katedraly Andohalo, daty malaza mendrika hotadidiana
- Le Rotarien, mensuel n° 676, décembre
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- RAINIZAFINIARY (E.), Sources de l'Histoire de l'esclavage :
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AUTRES REFERENCES
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- FONTOYNONT, Toponymie de Tananarive extrait du B.A.M
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- L.M.S report 1861- 1870
- MUTHUON, Les alignements granitiques de la région de
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- RAISON-JOURDE (F.), Bible et pouvoir à Madagascar au
XIX e siècle
- SIBREE, 1924
- SIBREE (J.), Fifty years in Madagascar: personal
experiences of mission life and work, London: George Allen & Unwin
LTD.
WEBOGRAPHIE
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LISTE DES ILLUSTRATIONS
n°
|
Légende des illustrations
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Page
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1
|
Portail d'un village à Ambatomanga
|
10
|
2
|
Portail sis à Andohalo
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10
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3
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Portail d'Ambatofisaorana (illustration dans l'ouvrage
Histoire de Madagascar, Bastian-Groison p 71)
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10
|
4
|
Pierre commémorative, souvenir de défunts
à Talatan'ny Volonondry
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14
|
5
|
Pierre mâle, vatolahy d'Ambatomitsangana Talatan'ny
volonondry
|
17
|
6
|
Technique de transport d'un bloc de pierre sur des rondins
|
44
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7
|
Technique d'érection d'une pierre mâle,
vatolahy
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48
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8
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Memorial Churh d'Ambatonakanga avec l'échafaudage
|
48
|
9
|
Memorial Churh d'Ambatonakanga
|
73
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10
|
Memorial Churh d'Ambohipotsy
|
73
|
11
|
Memorial Churh de Faravohitra
|
74
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12
|
Memorial Churh d'Ambonin'Ampamarinana
|
74
|
TABLE DES MATIERES
INTRODUCTION 6
I-LA PIERRE ET LES MALGACHES DE L'IMERINA AVANT LES
TRANOVATO
CHAP I LES DIVERSES UTILISATIONS DE LA PIERRE EN IMERINA
9
I-1 La pierre dans les fortifications et protections de la
cité 9
I-2 La pierre dans les noms des lieux : toponymie
11
I-3 La pierre dans les proverbes et dictons
12
I-4 La pierre comme commémoration 13
I-5 Autres utilisations de la pierre 15
I-5-1 Marque de pouvoir, de territoires et de collectivité
15
I-5-2 Lieu du « Dina » ou du «
Velirano » 17
I-5-3 La pierre dans les jeux 18
CHAP II L'INTERDIT DE LA PIERRE EN IMERINA DEPUIS
ANDRIANAMPOINIMERINA
A RANAVALONA II 19
II-1 Les Palladiums royaux 19
II-2 Les fady d'IKELIMALAZA 21
II-3 Les matériaux de construction autorisés
23
CHAP III LA LEVEE DE L'INTERDICTION SOUS RANAVALONA II
26
III-1 RANAVALONA II au pouvoir 26
III-2 La conversion des dirigeants au christianisme
27
III-3 L'autodafé ou la destruction des sampy royales
28
II LE MATERIAU PIERRE DANS LES QUATRE EGLISES
COMMEMORATIVES
CHAP IV LES ORIGINES DES CONSTRUCTIONS RELIGIEUSES
32
IV-1 Radama II au pouvoir et la liberté de religion et de
culte 32
IV-2 Le projet d'ELLIS (W.) 33
CHAP V LA CONSTRUCTION DES TRANOVATO
36
V-1 Les origines du matériau pierre 37
V-1-1 Ambatonakanga 37
V-1-2 Ambohipotsy 38
V-1-3 Faravohitra 39
V-1-4 Ambonin'Ampamarinana 40
V-2 Les techniques utilisées 41
V-2-1 Extractions 42
V-2-2 Transports 44
V-2-3 Taille 46
V-2-4 Elévation 47
V-2-5 Assemblage 49
V-3 Les ouvriers 50
V-3-1 Qui étaient-ils ? 50
V-3-2 Que devenaient-ils après la construction ?
52
V-3-3 Les initiateurs des techniques ? 53
V-3-3-1 Cameron 53
V-3-3-2 Sibree 53
V-4 Autres ingénieurs et architectes
54
V-4-1Robins 54
V-4-2Parret 54
V-4-3Pool 54
V-4-4Toy 55
CHAP VI BREVES COMPARAISONS DES MONUMENTS EN PIERRE
55
VI-1 Comparaison avec la cathédrale catholique
Immaculée Conception Andohalo 56
VI-1-1 Les techniques de construction 56
VI-1-2 L'année de construction 56
VI-1-3 Les formes, les styles 57
VI-2 Comparaison avec la cathédrale anglicane ST Laurent
Ambohimanoro 57
VI-2-1 Les techniques de constructions 58
VI-2-2 L'année de construction 58
VI-2-3 Les formes, les styles 58
III LES EGLISES DE PIERRE NOUVEAUX SYMBOLES, NOUVEAUX
REPERES VISIBLES
CHAP VI I VALEURS DES QUATRES MONUMENTS
61
VII-1 Valeurs Historiques 61
VII-2 Valeurs Culturelles 64
VII-3 Valeurs Religieuses 67
VII-4 Valeurs patrimoniales 68
CHAP VIII LE CONCEPT DE `' TRAN~~~~O~~
70
VIII-1 L'idée de durabilité, de solidité
71
VIII-2 L'idée de mémoire 72
CHAP IX LES EGLISES COMMEMORATIVES DES NOUVEAUX SYMBOLES ET
REPERES
VISIBLES 76
IX-1 Des références temporelles et spatiales face
aux douze collines dites sacrées 77
IX-2 Souvenirs des Martyrs de la foi du XIXe
Siècle 79
CONCLUSION 83
BIBLIOGRAPHIE 85
TABLE DES ILLUSTRATIONS 89
TABLE DES MATIERES 90
FINTINA 93
RESUME 94
SUMMARY 95
FINTINA
Nanana anjara toerana lehibe ny vato teto Imerina.
Hita taratra izany tamin'ny fiarovana ny tanäna (Hadivory; kodiavato);
maro ny anaran-tanäna mifantoka aminy; ny ohabolana sy fomba fiteny koa
ahitäna azy. Nampiasaina ihany koa izy teo amin'ny fahatsiarovana sy
amin'ny tranga samihafa. Nofadiana anefa ny fampiasana azy tamin'ny
fanorenan-trano noho izy akora tsy misy aina.Tsy nety nampiarahana tamin'ny
sampim-panjakana, nila akora velona. Nasiaka tamin'ny fampiharana io didy io
Andrinampoinimerina.Radama I indray, somary nisokatra, nampiditra zavatra maro
niaraka tamin'ny vazaha. Ranavalona I kosa namerina ny nentin-drazana;
nandroaka ireo vazaha, nanenjika ireo kristianina teratany hatramin'ny 1861.
Naverin-dRadama II ny fahalalahana ara-pinoana sy fivavahana, fifandraisana
tamin'ny vahiny; nandritra ny fitondrany. Nanomboka teo ihany koa ny
fanorenan-trano samihafa.
Ranavalona II no nitondra fanoväna lehibe teto
Imerina. Nanadra-tena ho kristianina izy; nampandoro ny
sampy; namaha ilay fady namatotra ny tanäna. Niroborobo ny asa
fanorenan' ireo misionera. Nanankevitra i Ellis hanorina fiangonana mafy sy
maharitra tamin'ireo toerana namonoana ny Martiora. Niova ho akora fototra
tamin'ny fanorenan-trano ny vato. Natao ho rindrin'ny fiangonana:
Ambatonakanga-Ambohipotsy-Faravohitra-Ambonin'Ampamarinana ity farany.
Fiangonana nomena anarana hoe: Tranovato. Tsy nanana traikefa momba ny
paibato anefa ny mpiasa Malagasy (nanana ny sata andevo) na dia teo aza ny
fampiasana ny afo ho famakiana vato efa nampiasain'ireo razana. Ingahikama, efa
nampianatra nanomboka ny taona 1826 sy i Sibree, no nampianatra ireo
fahaizamanao tamin'ny fampiasana ireo fitaovana fipaihana vato, sy ny
fampiasana ny vato tsara paika ary ny fampiasana sokay. Nampitombo ny
traikefan'ireo mpipaika ny fandraisany anjara tamin'ny fanorenana ny
Tranovato efatra sy trano maro samihafa teto Imerina, taty
aoriana. Harem-bakoka manana ny maha izy azy ny Tranovato efatra.
Tsangambato anisan'ny singa lehibe amin'ny Tantaran'ny Malagasy nandritra ny
taonjato faha XIX ny Tranovato. Porofon'ny famakän'ny fivavahana
kristianina teto Imerina izy ireo.Teraka ny fiovam-pirehana sy ny
fomba fijery vaovao mikasika ny vato. Nanana toerana masina vaovao
Imerina. Toerana miteronterona nanolo ireo tendrombohitra
roambinifolo. Noraisina ho sotoavina vaovao izy ireo. Toerana mitahiry ny
fahaiza-manaon'ny mpiasa Malagasy nampianarin'ireo misionera. Fahatsiarovana
niampita taona maro ireo Martioran'ny finoana kristianina teto Madagasikara.
Teny iditra: Imerina- Vato-
Tranovato- Paibato- Taonjato faha XIX - LMS- Martiora
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